24. september 2011

Tro og håp i kjærlighet?


Tro, håp og kjærlighet er tre ord som ofte blir brukt sammen og forklaringen er enkel: TRO: det å ha noe å tro på, om det er en religion, eller ett menneske man ser opp til, kanskje man har tro på noe en filosof en gang har sagt eller kanskje har man rett og slett tro på sitt eget liv? HÅP: alle mennesker bør ha ett håp, mister man håpet er jeg redd man også mister livsgleden, jeg hadde i allefall gjort det! KJÆRLIGHET: fra foreldre, søsken, øvrig famile, venner, en kjæreste, dyr. Kjærlighet kan man ikke leve uten! Ett spebarn som får passe med mat og har det varmt kan fakatisk fremdeles død om det ikke føler kjærlighet, varme og omsorg fra ett annet levende vesen! Og det sier vel sitt til at vi trenger kjærlighet for å leve!

Med ordene har sterke og svakere betydning fra person til person, fra religion til religion og fra land til land! I Nicaragua levde menneskene på disse tre ordene! De hadde tro på Gud og hadde derfor noen andre å vende seg til en familie og venner når livet buttet for hardt i mot! De hadde håp om at alt en dag skulle bli bedre! Og fordi de hadde tro og håp levde de også i kjærlighet med hverandre! De levde ett liv sammen og ikke separate fra hverandre som vi gjør her i norge!

Dette var den STORE betydningen av ordene og viktigheten av dem. Men tittlen her var Tro og Håp i Kjærlighet. Jeg har både tro, håp og kjærlighet i livet mitt, men når det kommer til å få meg en kjæreste har jeg lært meg til at de gangene jeg ikke hverken tror eller håper så kommer det noe godt, forbereder jeg meg selv på at noe kanskje kan skje, da kan jeg egentlig være sikker på at det IKKE skjer. Det er ikke noe jeg selv bestemmer over, for det er følelsene som bestemmer hva jeg skal tenke når! Det er kanskje en smule kynisk og tenke sånn? Vel så får det heller bare være det! Jeg har sett litt for mange ganger at når man slutter og tro og slutter og håpe, da dukker den virkelig kjærligheten opp! Så jeg er nok "desverre" for god til både og tro og håpe og for positiv til å gi opp. Men om det betyr at jeg aldri finner en å dele livet mitt med, så får det bare være! Overleve, det skal jeg UANSETT! =D

God Natt! <3

Ingen kommentarer: