31. mars 2012

Jippi, det er påskefeire!

Torsdagkveld var jeg i så godt humør, jeg skulle bare opp tidlig en morgen til også var det PÅSKEFERIE!!

Jeg sovnet i 11tiden på kvelden og var klar for en god natts søvn. Ca klokken 02.30 ringte telefonen. Det sto mamma på displaiet og det eneste jeg klarte og tenke var at pokker nå hadde jeg forsovet meg eller noe i den duren. Men det hadde jeg ikke. Det var mamma som ringte for å fortelle at de nå hadde kommet inn en nyre som passet henne perfekt og hun var på toppen av lista. Så hun satt i en taxi på vei til rikshospitalet sammen med søsteren min. Og selv om dette i grunn var en god beskjed, at det nå var påtide at hun fikk en ny nyre så var det en rar tanke og det tok lang tid før jeg fikk sove igjen. Jeg fikk ett par timer til på øyet også ringte alarmen å det var på tide å stå opp.

Det var forsinkelser på sykehuset, så mamma var fremdeles ikke operert klokken 06.00.

Jeg irriterte meg noe veldig over at jeg klødde i øyet å var helt sikker på at det var ett hår eller noe som plaget meg, meen det var det selvsagt ikke og etter en times tid forsto jeg at dette ikke kunne være noe annet enn ØYEKATAR!! Pokker heller!

Jeg dro på jobben, vi fikk besøk av en brannbil og en skikkelig kjekkas brannmann som var utrolig flink med barna, jeg skal innrømme at jeg var imponert, etterpå gikk vi en lang fjelltur og koste oss masse siste dagen med barna før ferien. Barna gjøre noe med meg, det alle beste som finnes når man har en dårlig dag er å få lov til å være med disse krabatene og at de kan vise meg verden fra dems stå sted. Alt virker så lite komplisert og så enkelt i blandt og da savner jeg følelsen av å være barn selv. Når ble egentlig alt så komplisert? Når man begynner å skjønne konsekvensene av ting, det er da man vokser opp og blir en "voksen".

Da mamma lå på sykehuset for mange år siden fordi hun hadde fått en farlig bakterie i tommeltotten da skjønte jeg ikke hvor alvorlig det var og det er jeg veldig glad for. Den gangen kunne hun fort ha gått bort, men det gikk bra! Men da jeg fikk høre at mamma skulle inn for å få den nyre oprasjonen hun trenger for å leve ett langt og godt liv, da fikk jeg panikk. Selv om operasjonen gjøres neste daglig og det skjeldent er noe som går galt, så fikk jeg panikk med tanke på at noen skulle skjære i mammaen min!

Meen i dag fikk min slster telefon fra rikshospitalet om at operasjonen hadde gått fint, men at mamma ikke var helt i form, noe som er ganske normalt når du har fått inn ett nytt organ i kroppen din!

Organdonasjon er utrolig viktig og jeg håper at ALLE dere er organdonorer! Det kan redde MANGE liv.

Nå er det lørdag ettermiddag, sola skinner, det ligger reint sengetøy på sengen OG jeg får besøk av søte mennesker som jeg skal tilbringe kvelden sammen med. Så selv om jeg må dryppe øynene mine mange ganger daglig, det ene øyet er HELT rødt og jeg kjenner at jeg er sliten, så er det virkelig JIPPI det er påskefeire!

Men en liten ting vil jeg si og det er KARMA er IKKE noe tull!!! Gjør du noe du selv føler ikke er det rette, vel så IKKE gjør det, for tro meg: Du kan ende opp med øyekatar ;)

Og ikke glem skulle det begynne og brenne: Ring: 110 IKKE noe TULL!! Dette lærte vi av kjekke brannmann Thomas ;)

"Kjenner dere brannmann SAM
Ingen er så kjekk og stram 
ALT det han kan
Brannmann SAM du kan stole på han
Stoooole på brannmann SAM!!!"

<---Over og ut--->

-Karina-

Ingen kommentarer: