9. mars 2012

Dagens trening!

Jeg blir så fasinert av at alle legger ut treningsprogrammer i hist og her og tenkte at i dag skal jeg legge ut mitt trengingprogram for dagen i dag.

Dagen startet med en meget rolig gå tur i ulent tereng med tre 5åringer og tre 2åringer dette tok sin tid men vi nådde målet til slutt! Her trener man mye knebly mtp at man må ned å snakke med 2åringene ca hvert andre minutt! Tolmodigheten blir også satt på prøve både for 5åringer og 22åringer;)

Neste etappe er nå hjerne trim: hvor mange barn er vi på hver avdeling, hvor mange barn er vi tilsammen og HVOR er alle sammen til en hver tid;)

Så var det tid for finmotorikk og lungetrening: EGGBLÅSING! Først skal man stilke hull på eggene UTEN og knuse dem, deretter skal man blåse ut innholdet! En fantastisk god aktivitet og gjøre med barna;) premien var selvsagt og steke sitt eget egg på bålet!

Neste punkt på programmet er nå en koselig gå tur med åtte 4,5og6åringer. Vi tussler ser på fulger, holder hender og koser oss! Her er det håndholdingen som blir treningen, barna er selvsagt noe lavre enn meg og hende må holdes rett for ikke å strekke deres små armer!

Dagens absolutt hardeste økt står for tur! Løpe opp den bratteste skiløypa med klissvåte vintersko, 10cm VÅT snø og en sekk med både vann og mat til 8 unger og to voksne på ryggen! På toppen var keg utslitt, slenger fra meg sekken og ett barn nederst i bakken roper: det er noen som sitter fast. Jeg tar beina fatt og springer ned bakken jeg akkurat har kjempet meg opp, graver opp barnet som har satt seg fast og løpet opp bakken for andre gang, denne gangen uten sekk! Jeg "kolapser" på toppen da jeg hører min kolega ropa: la oss se hvor mange elger det er plass til oppå Karina!! Pluttselig sitter det 5-6 unger oppå meg stolte som haner over at de fikk plass til sååå mange oppå Karina=p

Så er det tid for "benkpress"! Hva tar du på benken? Jeg klarer nå å løfte en 5åring i allefall!!

Nå er det tid for å roe ned og det blir en avslappende spaser til med ett matstopp på veien hjem!!

Hvem trenger vel treningssenter når man jobber i barnehage?;)

Jeg er i full fysisk aktivitet HELE arbeidsdagen, barnehage er VIRKELIG deb beste plassen å jobbe=D

-Karina-

1 kommentar:

ia sa...

HAHAHA! Genialt...Dævva nesten her jeg satt!