21. oktober 2011

Hvordan vet man om man gjør det rette?

Fordi det rette for deg trenger absolutt ikke å være det rette for en annen person. Så når vet man at det man gjør er rett? 

Du skal gjøre mot andre det du vil at andre skal gjøre mot deg.. Men bruker vi denne motsatt også? Vi gjør mot andre det andre gjør mot oss? Gjør ikke dette oss til dårlige mennesker? Mennesker som går ut for å såre noen? Eller gjør vi det automatisk uten og tenke? Vel noen gjorde dette mot meg en gang, så kan vel jeg gjøre dette mot en annen? Det er oss selv som ødelegger for oss selv, er det ikke?  

"Ei jente blir såret av en gutt, hun lar det gå innover seg og det sitter i en god stund. Men så pluttselig kommer det en søt gutt og vil bli kjent med jenta, jenta tenker med seg selv. Hmm, jeg kan jo alltids bli kjent med han, liker jeg han ikke, så liker jeg han ikke. Men hva om denne gutten virkelig liker jenta, han blir såret selv og gidder derfor ikke få følelser for ei annen jente som pluttselig dukker opp. Hun blir da såret og tenker med seg selv at ikke pokker om hun skal la en gutt ødelelegge henne igjen..."

Vi mister alle følelsen av og kunne stole på noen. Og i stede går vi rundt og surmuler for at alle gutter er noe herk og det er jo ingen vi kan stole på? Men hvorfor kan vi ikke det? Jo fordi vi jenter kanskje har såret bestekompisen til fetteren til broren til han man selv vil gå ut med? For problemet jenter, er at gutter også snakker sammen, og jeg er temmelig sikker på at grunnen til at gutter definerer jenter som "mus" er at vi lar dem gjøre det, og fordi vi ikke fremstille oss selv som noe annet i mange situasjoner!

Vi må lære oss og stå opp for oss selv, og å tørre og si i fra når noen gjør ting vi ikke liker. Ellers kommer vi til å ende opp som en gjeng deprimerte høns alle sammen ;) Og da snakker jeg faktisk ikke bare om jentene, dere gutter kan gjerne lære dere og slippe ut føelelsene deres litt dere også, så blir det kanskje lettere for oss og stole på dere ;) 

Dere skjønner kanskje ikke hvorfor mange av oss jenter ikke vil hoppe til sengs med dere på første daten? Vel jeg kan fortelle dere så mye som at det går litt på at sex for ei jente er litt gran større enn en klem ;) Og for å være bånn ærlig så gidder ikke vi jenter å ha dårlig sex med en random fyr som vi ABSOLUTT ikke stoler på første kvelden, bare fordi han skal like oss ;) Det er sånn vi burde tenke i allefall!!

Ingen kommentarer: