8. februar 2012

Man kan ikke alltid få det man ønsker seg..

..men ønsker har man alltid lov til å ha ;)

Jeg er så heldig at jeg har bursdag rett rundt jul så november og desember er flotte gave måneder for meg, men ellers må jeg "unne" meg selv noen små gaver i løpet av året..

Nå som jeg har fast jobb som jeg tjener greit i er det mange ting man har lyst til å kjøpe seg, men sånn fungerer det ikke :/ Jeg må nok jobbe i mange år før jeg kan kjøpe det jeg vil. For det som står først er jo å få betalt ned på lån. I august skal jeg begynne å betale ned på studielånet mitt og det kommer til å ta mange 10år og bli ferdig med det. Jeg skal betale 5000 kr i kvartalet og det er MANGE penger. Så det må settes av. Jeg har lån i banken og to lån til som må betales ned før jeg kan begynne og gjøre "hva jeg vil" med pengene mine.

Men jeg har alltid noen ønsker og i stede for å bruke penger jeg ikke har skal jeg være flink og sett av noen penger i månende som jeg kan kjøpe litt dilldall for. Men da må jeg være flink og fortjene dem også. Det vil si jeg må jobbe i herdig på jobben, slutte og kjøpe unødvendig ting på butikken (les:SNOP) og kanskje begynne og trene litt. Altså i allefall komme meg ut av leiligheten igjen etter jobb og gå en tur i det minste. DET burde jeg klare! Jeg skal også bli flinkere på å holde leiligheten min ryddig og ren og ALT av jobbfrister skal jeg ligge langt foran med og ikke i siste liten. Klarer jeg dette skal jeg få noen premier når jeg får lønn ;) Og dette er det jeg ønsker meg utover våren..

Ny veske. Jeg vet hva jeg vil ha, men må bare finne en jeg ELSKER ;)
Ny lommebok. Som har plass til alt av kort + kontanter.
Ny bikini til sommere. Jeg tror jeg har lyst på hvit/lysrosa/lyslilla i år om jeg klarer og få til litt brun farge.
Nye vinterstøveletter - uten høyhæl og som er gode å gå i.
En nydelig kjole som jeg så i byen, har ikke prøvd den så aner ikke hvordan den ser ut. Men vil prøve og passer den så VIL jeg ha ;) 
 Også har jeg MUST have som kommer før alt over og det er:
Vinterstøvler til å ha på JOBBEN!! MÅ kjøpes for februarlønningen! Har fått ett tips fra ei på jobben, så hun skal være med meg og kjøpe =D
Lamper til vinduene - det er såå mørk i leiligheten min.
Støvsuger - Må få tak i dette egentlig ganske kjapt, og det er vel i grunn ikke så dyrt heller. 
Også til alt annet jeg ønsker meg som jeg IKKE har råd til med det først:

  iPad <3 står høyt, men jeg vet det er både unødvendig og dyrt så det får vente.
Micro - det er på ingen måte noe must have, men det hadde jo vært deilig og ha. 
Haha, i bunn og grunn TRENGER jeg ikke noe annet enn vinterstøvler til jobben =P Jeg lever ett fantastisk liv. Hvis dette er alt jeg kommer på i farten at jeg ønsker meg så skal jeg fillern meg ikke klage ;) Men jeg håper på noen ny innkjøp i løpet av våren <3 
- Karina 





Ingen kommentarer: