1. august 2011

Vips så var det 1.august.

Og hva har egentlig skjedd siden siste? Jeg har flyttet hjem til mor og vært internett løs i over en måned ;) Det har vært hardt, men jeg har klart meg mellom det, mye fordi jeg nå har fått jobb og gleder meg masse til å starte opp mandag om en uke. Det var dette med å liksom snart være voksen da.. Jeg lurer på om det kommer til å kjennes ut som om jeg er voksen om 2 måneder da er det 1.okotober, jeg har vært i fast jobb i nesten 2 måneder og fått to lønninger, forhåpenligvis bor jeg for meg selv i en søt liten leilighet som jeg trives i og koser meg i jobb som førskolelærer :) Det er jo liksom dette jeg har studert og trent til i 3 år nå, så jeg burde vel klare det ganske greit tipper jeg ;) Det viktigste er vel å være ydmyk, men samtidig være en leder. Wow, det høres egentlig temmelig komplisert ut, jeg skal være en aktiv voksen både når det gjelder voksene og barn. Hvor kort tid skal det gå før man skal være ferdig utdannet? Blir man egentlig det? Og hvor lang tid tar det før folk ser på deg som pedagog de kan være stolt av? Hvor lang tid tar det før foreldrene gir deg den tilliten du skal ha og hvor mange dager tar det med barna? Dette er spørsmål det blir vanvittig spennende og få svar på.

Men for å få svar på disse må jeg også gjøre mine egne forberedelser til jobben, men hvordan skal jeg klare å gjøre dette, når jeg egentlig ikke veit hva jeg skal gjøre? Eller det blir feil, for jeg vet hva jeg skal gjøre, jeg bare vet at det kommer til å bli vanskelig. Men selv om det blir vanskelig så er det definnitift noe jeg SKAL klare :)

Jeg skal prøve og oppdatere så ofte jeg kan når det skjer nye hendelser i livet mitt, eller ting innen jobben. I forhold til at jeg har taushetsplikt vil jeg ikke gå ut med navnet på min arbeidsplass, hvilken kommune den ligger i eller hvem som arbeider der. Det jeg kommer til å snakke om her her ting som handler om meg om min rolle som førskolelærer.

<3





Ingen kommentarer: