23. januar 2013

Småbarn + iPad

I dag hadde jeg jo som sagt med meg ipaden på jobb, så jeg tenkte jeg ville vise den til barna. Og det var en hit kan du si, vi tok bilder, tegnet i tegneprogram, hørte på musikk, tittet på bilder ol. En mor kom og hentet i mens vi satt og lekte oss og hun ble veldig fascinert og lurte påvirket program jeg brukte med barna, de hadde nemlig en iPad selv, men hadde ikke funnet noe barna kunne bruke enda. Jeg gav henne noen tips og både mor og datter gikk kjempe fornøy hjem fra barnehagen :)

I den verden vi lever i er jeg ikke enig i at barn bør ha egen iPad fra de blir født, langt der infrastruktur, men at barn i dag blir introdusert for den digitale virkeligheten vi lever i ser jeg på som veldig viktig. Hvis vi viser ett barn i dag ett bilde av slike telefoner vi hadde hjemme da vi bar barn (og der er faktisk ikke så veldig lenge siden) vil mange ikke kjenne igjen denne gjenstandene, fordi en telefon for ett barn i dag er en firkantet kloss som lager mange rare lyder, man tar bilder med og som alltid er med i lomma, "hæ en telefon har da ikke ledning????" E jeg sikker på jeg kunne fått til svar.

Meen i morgen er det tidligvakt, så det er bare å skru på alarmen, slukke ipaden og krypemgodt under dyna <3 God natt :)

Legger ved ett lite bilde fra vår iPad testing, her er jeg sammen med 3 frøkner på 1,2 og snart 3 år :)

Ingen kommentarer: