2. mars 2011

Hola!!

Sist jeg oppdaterte her satt jeg på en internett cafe og skrev og der har man ikke æ, ø og å og da blir det litt vanskelig og få skrevet ordentlig. Men nå sitter jeg på en norsk pc og skriver også får jeg legge det ut senere i dag eller i morgen :) 

Det som har skjedd her nede siden torsdag er egentlig ganske så masse. Fredag var vi og besøkte barjoen (landsbyen) som vi skal arbeide i de neste 3 ukene. Vi besøkte ikke barnehagen jeg skal arbeide i, men jeg syntes det var utrolig spennende å få se på de andre barnehagene. Det er mye barnehager i private hus her og det er helt utrolig og se hva de gjør her for at barna skal få gå i barnehage. 

Når vi kom hjem fra barnehage turen vår denne dagen var det bare å få ned litt lunsj før vi satte oss på en glovarm buss til Leon. Vi skulle på helge tur til Leon som er en bye som ligger mye nermere sjøen enn det Esteli gjør. Bussturen tok nøyaktig 3 timer og dette med noe stopp underveis. Vi kjørte gjennom byen Leon før vi svingte ut på veier som skulle føre oss til ett nydelig strand hotel på Suyapa Beach. Det var bølger høye som fjell som slo opp på dtranden og det første vi gjorde etter at vi hadde skjekket inn var å hoppe i sjøen. Det var ikke særlig lett å bade, men vi fikk nå duppet oss litt. Etter badet gikk vi opp og fikset oss, for vi var nemmelig invitert i bursdag til ei skolevennenne av noen av de vi drar med. Så vi spiste en gedigen middag og avsluttet med en nydelig Strawberry Dacuri før vi satte kursen mot selskapet. Det ble holdt i ett nydelig stad hus og hele kvelden var vanvittig minnerik. Det å sitte rundt ett stort bål på en strand og høre bølgene skvulpe i bakgrunnen i mens man ser på stjernene kan ikke måle seg med noe annet jeg har gjort her i livet. Akkurat der og da fikk jeg en vanvittig ro i kroppen. 

På lørdagen sto vi opp i 9 tiden og spiste en god frokost før vi gikk ut på stranden. Med min hud og min tolmodighet holdt jeg ikke ut lenge og gikk opp og hentet kamera og telelinsen min i stede. Jeg ble da pluttselig litt fotograf for det var mange som ønsket bilder av seg selv med bølgene i bakgrunnen, desverre får jeg vel si ble det som vanskelig ikke tatt mange bilder av meg ;) Resten av lørdagen ble brukt til avslapping før vi gikk ut og spiste en kjempe god steninovnsbakt pizza og gikk til sengs. 

Søndagen skulle vi tidlig opp og på krokodille safari innover i jungelen. Vi kjørte båter innover og stoppet ved forksjellige dyr og fugler vi skulle se på. Kamerea mitt gikk desverre tom for strøm, men jeg skal prøve og få fikset til meg noen bilder etterhvert :) Etter safarien ble det ett par timer på øyet. Jada her i Nicaragua er det lov til å sove litt på dagen;) Før vi raise med bussen hjem igjen til det noe mer kjølige Estili :) 

I natt har jeg sovet suuper godt og i dag har jeg hatt første dagen i barnehagen jeg skal jobbe i. Jeg har vært med 18 ettåringer i dag og det var helt fantastisk og få oppleve disse nydelige skapningene med en livsglede som lyser laaang vei. De ville leke og bli kjent og selv om vi ikke klarer og kommunisere med språk kan man kommunisere på så mange andre forskjellige måter. Jeg gleder meg allerede masse til i morgen og til å bli bedre kjent med barna :) 

Nå skal vi vel ut og spise litt middag snart antar jeg før det blir tidlig kvelden i dag, for jeg kjenner at jeg er temmelig sliten etter dagen i dag og helga som har vært :) 

Vi snakkes snart <3 

 Sann vasker man kler her nede ;) 
 og oppvask...
 pa vei til Leon ble det pluttselig mye regn..
 for det ble masse sol igjen
 en vulkan 
 og Katharina pa bussen
 Katharina i Leon
 og en gang til ;) 
 masse fine bolger
 malin blir vat ;) 
 lurer pa hva de finner ;) 
 fiiiin sol nedgang
 og mere
 og mere
 og mere
 og Stine og Marte i solnedgangen ;) 
 fine fugler

og til slutt en pelekan :D 

Vi snakkes snart.. Glad i alle dere der hjemme <3

Ingen kommentarer: