6. mars 2011

Hei Folkens..

Gått litt tid siden sist nå, men jeg trives fremdeles masse her ned i de varmere strøk. Dagene her raser avgårde og i dag er det faktisk bare to uker til jeg er hjemme fra Nicaragua og turen vår er over. Men før det er det masse rart som skal oppleves og jeg skal kose meg i 9 dager til med barna i barnehagen.. De siste dagene har det blitt gjort litt forskjellig. På torsdag (03.03.2011) dro vi på tur til en kjempe fin foss, vi kjørte 14 stykker i 1 bil og man kan jo tenke seg at det ble en opplevelse for seg selv. Vi spiste lunsj på ett nydelig lite bakeri som baker grovbrød og kjørte vidre til fossen for å ta oss en dykk i kjølig vann :) Det var flott natur og på veien opp så vi en festlig orange fugl ;) 

Fredagen gikk med til barnehagen før vi sendte en gjeng på 8 til Leon for helgen i mens 6 av oss ble igjen for å nyte Esteli en siste helg. Så lørdag morgen sto Katharina, Marte og meg gry tidlig opp for å ta buss til en annen landsby som heter Somoto for å oppleve Somoto Canyon. Vi busset i to timer og fant guiden vår på buss stasjonen, en kjekk høy mann som skulle vise seg å være utrolig hyggelig. Vi fikk vite at vi skulle dra på denne turen med to andre også, dette var to engelske som også snakket flytene spansk så det var godt for oss som da fikk med oss engelsk tolk på turen. Det var en utrolig tur som jeg egentlig ikke helt klarer og forklare med ord. Vi gikk ett godt stykke før vi kastet oss i vannet og fløyt ned over elven som små fisk. Det var helt fantastisk og jeg ville virkelig ikke være turen for uten. Selv om det var tungt og jeg kjenner det godt i ryggen i dag så var det flott..!

I dag er det søndag og vi har sovet til vi våknet som var klokka 8, vi har slappet av litt og nå skal vi snart ut på shopping.. 

De neste to ukene er egentlig full bokket og jeg tror det kommer til å gå kjempe fort.. 

Mandag: Barnehagen + ettermiddag fri
Tirsdag: Barnehagen + ettermiddag fri
Onsdag: Barnehagen + Sigar Safari + pakking til Corn Island
Torsdag: Barnehage + Reise til Managua
Fredag: Ta fly til Corn Island
Lørdag: Kos på Corn Island
Søndag: Kos på Corn Island + pakking og hjem til Esteli

Og den siste uken er det mye ting Gunnar har ferdi bokket for oss før vi på fredag må ha pakket koffertene våre og skal sette oss på en buss til Managua for så å fly hjem på lørdag. Jeg kan virkelig ikke tro hvor fort tiden har gått selv om jeg savner det hjemme og lurer veldig på om det er noe annet enn meg selv som er forandret når jeg kommer hjem igjen.. 

Gleder meg til å se dere alle og skal prøve og i allefall oppdatere en gang til før jeg drar hjem til kalde Norge! 











Ingen kommentarer: