16. januar 2014

Nytt år, helt plutselig igjen!

Da var det 2014, for ett år siden hadde jeg så vidt det var begynt å leke med tanken på å flytte til andre siden av landet, men det var bare en leke tanke og jeg lo nesten litt av meg selv når jeg sa det høyt, for det var vel aldri noe jeg kom til å tørre å gjøre var det vel? Men vinteren gikk og våren kom og jeg var nødt til å finne meg en ny jobb, jeg kikket på alt av stillinger på nettet og pluttselig så dukken den opp: Kanvas - Bergen! Jeg har jo hatt lyst til å jobbe i kanvas siden jeg hadde praksis i en kanvas barnehage og det kunne jo ikke skade og søke i allefall! Så jeg søkte, og glemte den litt opp i alle de andre søknade jeg sendte ut! Så en dag så kom det er Mail til meg fra denne barnehagen, de ville ha meg på intervju! Jeg kastet meg rundt og fikk en fri dag, fikset flybillett og onsdag 15 mai dro jeg til regnbyen på intervju, det regnet ikke, det var strålende sol! Jeg gikk på intervju og gjorde mitt beste for P være meg selv! Jeg solgte meg selv så godt jeg kunne og håpet og håpet og HÅPET, for denne jobbe VILLE jeg ha!! Så mandag 20 mai, ringte jeg dem! Måtte høre om jeg hadde en sjans, styrer fortalte at de ikke helt hadde bestemt seg, men at de skulle ringe tilbake igjen samme dag, en time senere ringte hun og tilbudet meg jobben! Jeg var over meg av glede og plutselig ble det vist Bergen, jeg sa opp leiligheten min, og pakket tingene mine!! Men hvor skulle jeg egentlig bo? Ei venninne fortalte at hun kjente noen som kjente noen som skulle leie ut en leilighet i Bergen. Joda tenkte jeg, men Bergen er STORT! Hva er sannsynligheten for at det er i nærheten av der jeg må bo? Vel sannsynligheten var kanskje ikke stor, men den var 5 min unna jobben min med bil! Og bussen gikk like ved!! Flaks sa du? :D

Vel, nå har jeg bodd her i snart ett halvt år og jeg trives veldig godt her! Både i jobben og i leiligheten! Jeg har Silje og Else her og har til og med møtt noen andre hyggelige mennesker ;) utrolig nok :P men jeg savner selvfølgelig alle hjemme masse også!! 

Nå skal jeg antagelig ut på jobbmarkede igjen og jammen tror jeg at jeg blir i Bergen en stund til :) 

Ingen kommentarer: